REKRUTACJA DO KATOLICKIEGO LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO IM. BŁ. BRONISŁAWA MARKIEWICZA W MARKACH NA ROK SZKOLNY 2019/20

I Informacje ogólne
1. W roku szkolnym 2019/20 planujemy utworzyć w naszym liceum jedną klasę uczniów po klasie 8 szkoły podstawowej oraz jedną klasę dla uczniów po klasie 3 gimnazjum. W każdej z tych klas uczniowie mogą wybrać jeden z czterech zestawów rozszerzeń.

2. Przedmioty rozszerzane w ramach każdej z klas:
Liceum trzyletnie
– jęz. angielski, biologia, chemia;
– jęz. angielski, jęz. polski, historia;
– jęz. angielski, matematyka, fizyka;
– jęz. angielski, matematyka, geografia.

Liceum czteroletnie:
– jęz. angielski, biologia, chemia;
– jęz. angielski, jęz. polski, historia;
– jęz. angielski, matematyka, fizyka;
– jęz. angielski, matematyka, geografia.

3. Utworzenie każdego z kierunków zależne jest od ilości chętnych (min. 6 osób).

4. Oprócz wymienionych rozszerzeń oferujemy zajęcia fakultatywne:

  • fakultet informatyczny – informatyka/robotyka, programowanie oraz grafika komputerowa;
  • fakultet artystyczny – zajęcia teatralne z profesjonalnym aktorem;
  • fakultet klasyczny – język łaciński i kultura antyczna

5. Uczeń wybiera jeden fakultet.

6. W przypadku dużej liczby chętnych szkoła rozważy możliwość otworzenia większej ilości klas.

7. Głównym językiem obcym w naszej szkole jest język angielski.

8. Drugi język obcy to do wyboru: język włoski (kontynuacja), język francuski (kontynuacja) lub któryś z tych języków od podstaw.

II Rekrutacja

1. Rekrutacja do Katolickiego Liceum Ogólnokształcącego w Markach (KLO) składa się z następujących elementów:
rejestracja za pomocą szkolnego elektronicznego formularza znajdującego się na stronie: www.szkolawmarkach.pl
złożenie w sekretariacie szkoły następujących dokumentów:
– opinia proboszcza
– opinia katechety
– opinia wychowawcy klasy
– podanie wygenerowane w szkolnym systemie rejestracji kandydatów
– podpisane zaświadczenia i zobowiązania (dokumenty po wygenerowaniu przez system rejestracyjny)
– oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych uczestniczenia w zajęciach z wychowania fizycznego
– wpłata wpisowego w sekretariacie szkoły
– trzy fotografie

  • test pisemny z języka angielskiego (w celu ustalenia poziomu zaawansowania kandydata)
  • rozmowa rekrutacyjna dyrektora i/lub wicedyrektora z rodzicami kandydata
  • rozmowy rekrutacyjne z kandydatami (z dyrektorem i/lub wicedyrektorem oraz z jednym z nauczycieli szkoły)
  • złożenie kopii świadectwa ukończenia gimnazjum/szkoły podstawowej oraz poświadczonej przez macierzystą szkołę kopii zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego/ósmoklasisty
  • złożenie oryginałów świadectwa ukończenia gimnazjum/szkoły podstawowej oraz zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego/ósmoklasisty po ogłoszeniu listy przyjętych.

2. Warunki konieczne do przyjęcia:

  • ocena zachowania na koniec gimnazjum/szkoły podstawowej: przynajmniej dobre
  • ocena z religii na koniec gimnazjum/szkoły podstawowej: przynajmniej dobra
  • średnia ocen na świadectwie ukończenia szkoły: przynajmniej 4,0
  • ilość punktów zdobytych w wyniku rekrutacji: przynajmniej 120
  • 3. Kandydatowi, który spełnia powyższe warunki konieczne, oblicza się punkty decydujące o przyjęciu do szkoły według następujących zasad:
  • w wyniku rekrutacji kandydat do KLO może uzyskać 220 punktów
  • do 100 punktów za wyniki egzaminu gimnazjalnego/ósmoklasisty, przy czym:

– w przypadku kandydata gimnazjalisty, aby obliczyć ilość zdobytych punktów należy zsumować wyniki egzaminu gimnazjalnego podane w procentach z następujących jego zakresów:
języka polskiego,
historii z wiedzą o społeczeństwie,
matematyki,
przedmiotów przyrodniczych,
języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym,
i otrzymaną liczbę procentów pomnożyć przez 0,2.

– w przypadku kandydata ósmoklasisty, liczbę punktów za wynik egzaminu oblicza się według wzoru: , gdzie P – wynik egzaminu z języka polskiego, M – wynik egzaminu z matematyki, J – wynik egzaminu z języka obcego.
– w przypadku kandydata ósmoklasisty, liczbę punktów za wynik egzaminu oblicza się według wzoru: 0,35*P + 0,35*M + 0,3*J, gdzie P – wynik egzaminu z języka polskiego, M – wynik egzaminu z matematyki, J – wynik egzaminu z języka obcego.

do 100 punktów za osiągnięcia odnotowane na świadectwie ukończenia gimnazjum/szkoły podstawowej

Sposób przeliczania na punkty ocen z języka polskiego, języka angielskiego i dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych wskazanych przez szkołę w zależności od wybranego kierunku:
– 18 punktów – stopień celujący,
– 17 punktów – stopień bardzo dobry,
– 14 punktów – stopień dobry,
– 8 punktów – stopień dostateczny,
– 2 punkty – stopień dopuszczający,

Lista przedmiotów punktowanych przy rekrutacji na poszczególne kierunki:
matematyczno-fizyczny – język polski, matematyka, fizyka, język angielski;
polonistyczno-historyczny – język polski, historia, wiedza o społeczeństwie, język angielski;
biologiczno-chemiczny – język polski, biologia, chemia, język angielski.

– sposób przeliczania na punkty osiągnięć ucznia wymienionych na świadectwie ukończenia gimnazjum/szkoły podstawowej:
świadectwo ukończenia gimnazjum/szkoły podstawowej z wyróżnieniem – 7 punktów uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień
1. tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – 10 punktów,
2. tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 7 punktów,
3. tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 5 punktów;

uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu międzynarodowym lub ogólnopolskim albo turniejem o zasięgu ogólnopolskim, przeprowadzanymi zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art.32a ust.4 i art.22 ust.2 pkt

8 ustawy o systemie oświaty:
a) tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 10 punktów,
b) tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 4 punkty,
c) tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 3 punkty;
uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:
a) dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – 10 punktów,
b) dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego
– 7 punktów,
c) dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego
– 5 punktów,
d) tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – 7 punktów,
e) tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 5 punktów,
f) tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 3 punkty;
uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem albo turniejem o zasięgu ponadwojewódzkim lub wojewódzkim, przeprowadzanymi zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 8 i art. 32a ust. ustawy:
a) dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 10 punktów,
b) dwóch lub więcej tytułów laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej –się 7 punktów,
c) dwóch lub więcej tytułów finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 5 punktów,
d) tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 7 punktów,
e) tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 3 punkty,
f) tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 2 punkty;
uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych niż wcześniej wymienione, artystycznych lub sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu:
a) międzynarodowym – 4 punkty,
b) krajowym – 3 punkty,
c) wojewódzkim – 2 punkty,
d) powiatowym – 1 punkt.
W przypadku gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie z takich samych zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych na tym samym szczeblu oraz z tego samego zakresu, wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum/szkoły podstawowej, przyznaje się jednorazowo punkty za najwyższe osiągnięcie tego ucznia w tych zawodach, z tym że maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów.
W przypadku przeliczania na punkty kryterium za osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu – maksymalnie 3 punkty.

Kandydat może zdobyć do 20 punktów za rozmowę rekrutacyjną. Rozmowa składa się z dwóch części:

rozmowa z dyrektorem KLO lub wyznaczoną przez niego osobą (znajomość biografii patrona szkoły bł. Bronisława Markiewicza z materiałów wyznaczonych przez szkołę) – do 10 punktów
rozmowa z nauczycielem z zakresu materiału obejmującego ogólną wiedzę z (do 10 punktów):
– języka polskiego i historii – w przypadku kierunku polonistyczno-historycznego
– biologii i chemii – w przypadku kierunku biologiczno-chemicznego
– matematyki i fizyki – w przypadku kierunku matematyczno-fizycznego.

4 Terminarz rekrutacji:

13 –  20 maja 2019 r. (do godziny 18:00) – rejestracja kandydatów za pomocą szkolnego elektronicznego formularza (na stronie www.szkolawmarkach.pl) i złożenie w sekretariacie dokumentów, o których mowa w rozdziale II ust. 1 zasad rekrutacji dostępnych na internetowej stronie szkoły;

14 maja 2019 r. godz. 16:00 – dzień otwarty;

21 – 24 maja 2019 r. – rozmowy dyrekcji z rodzicami kandydatów (godziny rozmów ustali telefonicznie sekretariat szkoły);

31 maja oraz 3 – 7 czerwca 2019 r. – rozmowy dyrekcji oraz jednego z nauczycieli z kandydatami;

10 czerwca godz. 17:00 – test poziomujący z języka angielskiego;

21 czerwca od godziny 13:00 do 26 czerwca 2019 r. – składanie oryginału lub kopii świadectwa ukończenia gimnazjum/szkoły podstawowej oraz zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego/ósmoklasisty (kandydaci, którzy złożą oryginały i spełniają warunki konieczne do przyjęcia do szkoły – patrz zasady rekrutacji rozdział II ust. 2 – mają gwarancję przyjęcia do szkoły).

16 lipca 2019 r. godz. 10:00 – ogłoszenie listy kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia do szkoły;

16 – 18 lipca 2019 r. – potwierdzenie woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginałów świadectw i zaświadczeń o wynikach egzaminu;\

19 lipca 2019 r. – ogłoszenie listy przyjętych.

© Michalickie szkoły w Markach | www.szkolawmarkach.pl