Zasady Przyjmowania Uczniów do Katolickiej Szkoły Podstawowej Księży Michalitów im. KS. Bronisława Markiewicza w Markach na rok szkolny 2018/19

skocz do systemu generowań podań -> system generowania podań

UWAGAmożna jeszcze składać podania szczególnie do klas VI i VII do innych proszę pytać przez e-mail lub telefon

§1

Informacje ogólne

 

    1. W roku szkolnym 2018/19 szkoła planuje utworzyć:
    • klasę pierwszą,
    • klasę czwartą
    • klasę piątą
    • klasę szóstą
    • klasę siódmą
  1. Klasa nie może liczyć więcej niż 20 uczniów.
  2. Oprócz podziału, o którym powyżej, w ramach danej klasy uczniowie są dzieleni na grupy językowe (z wyjątkiem klasy pierwszej).
  3. W Szkole Podstawowej od klasy pierwszej uczniowie uczą się języka angielskiego, a od klasy piątej drugiego języka obcego: francuskiego lub włoskiego.
  4. Warunkiem przyjęcia dziecka do Katolickiej Szkoły Podstawowej Księży Michalitów jest akceptacja przez jego rodziców lub prawnych opiekunów i samych kandydatów katolickiej misji szkoły oraz zasad zawartych w szkolnym statucie, programie wychowawczo-dydaktycznym i regulaminach.
  5. Dla celów przeprowadzenia rekrutacji dyrektor KSP powoła do dnia 9 marca 2018 r. szkolną komisję rekrutacyjną.
  6. Potwierdzeniem zgłoszenia i warunkiem rozpoczęcia procedury rekrutacyjnej jest złożenie przez rodziców wygenerowanego na szkolnej stronie internetowej i podpisanego formularza, wymaganych dokumentów (patrz § 5) oraz uiszczenie w sekretariacie szkoły bezzwrotnej opłaty rekrutacyjnej w wysokości 350 zł.
  7. Po spełnieniu wyżej wymienionych wymogów zostaną Państwo umówieni na rozmowę
    z dyrektorem oraz wicedyrektorem. Rozmowa nie wpływa na proces rekrutacji, ale nie jest możliwe uczestniczenie kandydata w procesie rekrutacyjnym bez rozmowy z rodzicami lub prawnymi opiekunami.

    §2

    Informacje dla rodziców kandydatów do klasy I-ej

     

    1. Do szkoły przyjmowane są dzieci siedmioletnie i sześcioletnie, które uczestniczyły
      w przynajmniej rocznym przygotowaniu przedszkolnym, przedszkole wydało im Informację o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej oraz są otwarte na wartości chrześcijańskie i których rodzice świadomie wybierają katolicki kierunek wychowania.
    2. Kandydaci są przyjmowani na podstawie zapisu w roku poprzedzającym rozpoczęcie nauki oraz rozmowy szkolnego psychologa i pedagoga z dzieckiem.
    3. W pierwszej kolejności do szkoły przyjmowane będą dzieci, których rodzeństwo odbywa lub odbywało naukę w Katolickim Gimnazjum, Katolickiej Szkole Podstawowej Księży Michalitów i/lub Katolickim Liceum im. bł. B. Markiewicza w Markach oraz kandydatów zameldowanych w Gminie Marki.
    4. W przypadku wolnych miejsc dyrekcja rozpatrzy pozostałe podania wg. zgłoszonej kolejności
      (o ile do sekretariatu dostarczono komplet dokumentów).

    §3

    Informacje dla rodziców kandydatów do klasy IV

     

    1. W pierwszym etapie rekrutacji do klasy IV-ej będą brane pod uwagę oceny opisowe ucznia z I-ego semestru klasy trzeciej oraz rozmowy szkolnego psychologa z kandydatem.
    2. Pierwszy etap rekrutacji kończy się decyzją komisji rekrutacyjnej o zakwalifikowaniu bądź nie kandydata do jej drugiego etapu (patrz harmonogram w § 6).
    3. W drugim etapie rekrutacji należy do szkoły dostarczyć dokumenty, o których mowa w §5 lit. a-d.
    4. Na podstawie złożonych dokumentów komisja rekrutacyjna podejmie decyzję o przyjęciu, bądź nie, kandydata do szkoły.

     

     

    §4

    Informacje dla rodziców kandydatów do klasy V-ej i VI-ej

    1. Rekrutacja do klas V-VI jest trzyetapowa.
    2. W pierwszym etapie należy złożyć dokumenty, o których mowa w § 5 lit. a-d.
    3. Aby kandydat został zakwalifikowany do kolejnego etapu musi spełniać następujące warunki:
  • na koniec pierwszego semestru klasy odpowiednio IV lub V:

-otrzymał ocenę zachowania nie niższą niż dobre,- uzyskał średnią ocen nie niższą niż 4.0,

-otrzymał ocenę z religii nie niższą niż dobry,- otrzymał oceny z przedmiotów nie niższe niż               dostateczne,

-przedstawił oświadczenie o braku przeciwwskazań w udziale w zajęciach wychowania                    fizycznego,

-zostały złożone dokumenty, o których mowa w § 5 lit. a-d.

  1. Kandydat, który spełnia wymagania, o których mowa w ust.3, zostaje zakwalifikowany do drugiego etapu rekrutacji.
  2. Drugi etap rekrutacji składa się z:
  • rozmowy z dyrektorem i/lub wicedyrektorem, podczas której oceniana będzie umiejętność prezentacji siebie, znajomość wszystkich zwrotek polskiego hymnu oraz wiedzy na temat bł. B. Markiewicza – patrona szkoły (można uzyskać 0-6 punktów),
  • rozmowy z nauczycielem, podczas której oceniana będzie wiedza ogólna
    z dotychczasowej edukacji (można uzyskać 0-6 punktów),
  • rozmowy z nauczycielami języków obcych w celu sprawdzenia predyspozycji językowych,
  • testu sprawdzającego poziom wiedzy z języka angielskiego (wynik będzie proporcjonalnie przeliczony według wzoru: , p – przyznane punkty,
    W – wynik na teście, M – maksymalna ilość punktów z testu, by za ten element rekrutacji otrzymać od 0 do 6 punktów).
  1. Minimalna ilość punktów, by zostać zakwalifikowanym do ostatniego etapu rekrutacji wynosi
    8 punktów.
  2. W trzecim etapie rekrutacji należy złożyć dokumenty, o których mowa w § 5 lit. h-k.
  3. Na podstawie zgromadzonych dokumentów w oparciu o tabelę zamieszczoną poniżej kandydatowi przyznawane są punkty.
  4. Komisja rekrutacyjna sporządza listę kandydatów, na której odnotowana będzie, suma ilości punktów uzyskanych przez kandydata w II i III etapie rekrutacji.
  5. Na podstawie ilości zdobytych punktów oraz zgromadzonych opinii komisja sporządza listę przyjętych do szkoły.

§5

Wymagane dokumenty:

  • wygenerowany ze strony internetowej szkoły i podpisany formularz rekrutacyjny,
  • 2 fotografie legitymacyjne,
  • opinia księdza proboszcza,
  • opinia wychowawcy klasy i katechety (nie dotyczy kandydatów do klasy pierwszej),
  • informacja o przyjęciu chrztu przez dziecko (tylko kandydaci do klasy pierwszej),
  • świadectwo zdrowia (bilans sześciolatka, dotyczy kandydatów do klasy pierwszej),
  • dokument wydany przez przedszkole: Informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej (dotyczy kandydatów do klasy pierwszej),
  • świadectwo ukończenia trzeciej, czwartej lub piątej klasy szkoły podstawowej wraz z dokumentacją medyczną ze szkoły podstawowej,
  • skrócony odpis aktu urodzenia,
  • dokument potwierdzający nr PESEL (jeśli nie ma na akcie urodzenia),
  • dyplomy potwierdzające szczególne osiągnięcia ucznia (na poziomie co najmniej wojewódzkim).

 

 

 

§6

Opłaty

  1. W roku szkolnym 2017/18 obowiązują następujące opłaty:
  • wpisowe – 350 zł
  • czesne (płatne od 1 lipca 2017 r.) – 500 zł.
  • strój szkolny – cena zostanie podana w późniejszym czasie,
  • ubezpieczenie – cena zostanie podana w późniejszym czasie
  • cena jednego obiadu – 12 zł (raz w tygodniu obiad jest obowiązkowy).
  • cena jednego śniadania – 5 zł.
  • zajęcia dodatkowe lista zajęć zostanie podana w późniejszy czasie. Dodatkowe zajęcia mogą być będą dodatkowo płatne.

 

§7

Wnioski końcowe

  1. Rozmowy psychologa z dzieckiem i dyrektora wraz z wicedyrektorem z obojgiem rodziców są przeprowadzane w ustalonych terminach, podanych do wiadomości rodzicom kandydata.
  2. Decyzję o przyjęciu kandydata KSP dyrektor ogłasza po zakończeniu kolejnych etapów rekrutacji.
  3. Dyrektor może odstąpić od wykonania wybranych elementów procedury rekrutacyjnej.

 

 

skocz do systemu generowań podań -> system generowania podań

© 2015 Michalickie szkoły w Markach | www.szkolawmarkach.pl