Zasady Przyjmowania Uczniów do Katolickiej Szkoły Podstawowej Księży Michalitów im. KS. Bronisława Markiewicza w Markach na rok szkolny 2018/19
skocz do systemu generowań podań -> system generowania podań
UWAGA – można jeszcze składać podania szczególnie do klas VI i VII do innych proszę pytać przez e-mail lub telefon
§1
Informacje ogólne
-
- W roku szkolnym 2018/19 szkoła planuje utworzyć:
-
- klasę pierwszą,
- klasę czwartą
- klasę piątą
- klasę szóstą
- klasę siódmą
- Klasa nie może liczyć więcej niż 20 uczniów.
- Oprócz podziału, o którym powyżej, w ramach danej klasy uczniowie są dzieleni na grupy językowe (z wyjątkiem klasy pierwszej).
- W Szkole Podstawowej od klasy pierwszej uczniowie uczą się języka angielskiego, a od klasy piątej drugiego języka obcego: francuskiego lub włoskiego.
- Warunkiem przyjęcia dziecka do Katolickiej Szkoły Podstawowej Księży Michalitów jest akceptacja przez jego rodziców lub prawnych opiekunów i samych kandydatów katolickiej misji szkoły oraz zasad zawartych w szkolnym statucie, programie wychowawczo-dydaktycznym i regulaminach.
- Dla celów przeprowadzenia rekrutacji dyrektor KSP powoła do dnia 9 marca 2018 r. szkolną komisję rekrutacyjną.
- Potwierdzeniem zgłoszenia i warunkiem rozpoczęcia procedury rekrutacyjnej jest złożenie przez rodziców wygenerowanego na szkolnej stronie internetowej i podpisanego formularza, wymaganych dokumentów (patrz § 5) oraz uiszczenie w sekretariacie szkoły bezzwrotnej opłaty rekrutacyjnej w wysokości 350 zł.
- Po spełnieniu wyżej wymienionych wymogów zostaną Państwo umówieni na rozmowę
z dyrektorem oraz wicedyrektorem. Rozmowa nie wpływa na proces rekrutacji, ale nie jest możliwe uczestniczenie kandydata w procesie rekrutacyjnym bez rozmowy z rodzicami lub prawnymi opiekunami.
§2
Informacje dla rodziców kandydatów do klasy I-ej
- Do szkoły przyjmowane są dzieci siedmioletnie i sześcioletnie, które uczestniczyły
w przynajmniej rocznym przygotowaniu przedszkolnym, przedszkole wydało im Informację o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej oraz są otwarte na wartości chrześcijańskie i których rodzice świadomie wybierają katolicki kierunek wychowania.
- Kandydaci są przyjmowani na podstawie zapisu w roku poprzedzającym rozpoczęcie nauki oraz rozmowy szkolnego psychologa i pedagoga z dzieckiem.
- W pierwszej kolejności do szkoły przyjmowane będą dzieci, których rodzeństwo odbywa lub odbywało naukę w Katolickim Gimnazjum, Katolickiej Szkole Podstawowej Księży Michalitów i/lub Katolickim Liceum im. bł. B. Markiewicza w Markach oraz kandydatów zameldowanych w Gminie Marki.
- W przypadku wolnych miejsc dyrekcja rozpatrzy pozostałe podania wg. zgłoszonej kolejności
(o ile do sekretariatu dostarczono komplet dokumentów).
§3
Informacje dla rodziców kandydatów do klasy IV
- W pierwszym etapie rekrutacji do klasy IV-ej będą brane pod uwagę oceny opisowe ucznia z I-ego semestru klasy trzeciej oraz rozmowy szkolnego psychologa z kandydatem.
- Pierwszy etap rekrutacji kończy się decyzją komisji rekrutacyjnej o zakwalifikowaniu bądź nie kandydata do jej drugiego etapu (patrz harmonogram w § 6).
- W drugim etapie rekrutacji należy do szkoły dostarczyć dokumenty, o których mowa w §5 lit. a-d.
- Na podstawie złożonych dokumentów komisja rekrutacyjna podejmie decyzję o przyjęciu, bądź nie, kandydata do szkoły.
§4
Informacje dla rodziców kandydatów do klasy V-ej i VI-ej
- Rekrutacja do klas V-VI jest trzyetapowa.
- W pierwszym etapie należy złożyć dokumenty, o których mowa w § 5 lit. a-d.
- Aby kandydat został zakwalifikowany do kolejnego etapu musi spełniać następujące warunki:
- na koniec pierwszego semestru klasy odpowiednio IV lub V:
-otrzymał ocenę zachowania nie niższą niż dobre,- uzyskał średnią ocen nie niższą niż 4.0,
-otrzymał ocenę z religii nie niższą niż dobry,- otrzymał oceny z przedmiotów nie niższe niż dostateczne,
-przedstawił oświadczenie o braku przeciwwskazań w udziale w zajęciach wychowania fizycznego,
-zostały złożone dokumenty, o których mowa w § 5 lit. a-d.
- Kandydat, który spełnia wymagania, o których mowa w ust.3, zostaje zakwalifikowany do drugiego etapu rekrutacji.
- Drugi etap rekrutacji składa się z:
- rozmowy z dyrektorem i/lub wicedyrektorem, podczas której oceniana będzie umiejętność prezentacji siebie, znajomość wszystkich zwrotek polskiego hymnu oraz wiedzy na temat bł. B. Markiewicza – patrona szkoły (można uzyskać 0-6 punktów),
- rozmowy z nauczycielem, podczas której oceniana będzie wiedza ogólna
z dotychczasowej edukacji (można uzyskać 0-6 punktów),
- rozmowy z nauczycielami języków obcych w celu sprawdzenia predyspozycji językowych,
- testu sprawdzającego poziom wiedzy z języka angielskiego (wynik będzie proporcjonalnie przeliczony według wzoru: , p – przyznane punkty,
W – wynik na teście, M – maksymalna ilość punktów z testu, by za ten element rekrutacji otrzymać od 0 do 6 punktów).
- Minimalna ilość punktów, by zostać zakwalifikowanym do ostatniego etapu rekrutacji wynosi
8 punktów.
- W trzecim etapie rekrutacji należy złożyć dokumenty, o których mowa w § 5 lit. h-k.
- Na podstawie zgromadzonych dokumentów w oparciu o tabelę zamieszczoną poniżej kandydatowi przyznawane są punkty.

- Komisja rekrutacyjna sporządza listę kandydatów, na której odnotowana będzie, suma ilości punktów uzyskanych przez kandydata w II i III etapie rekrutacji.
- Na podstawie ilości zdobytych punktów oraz zgromadzonych opinii komisja sporządza listę przyjętych do szkoły.
§5
Wymagane dokumenty:
- wygenerowany ze strony internetowej szkoły i podpisany formularz rekrutacyjny,
- 2 fotografie legitymacyjne,
- opinia księdza proboszcza,
- opinia wychowawcy klasy i katechety (nie dotyczy kandydatów do klasy pierwszej),
- informacja o przyjęciu chrztu przez dziecko (tylko kandydaci do klasy pierwszej),
- świadectwo zdrowia (bilans sześciolatka, dotyczy kandydatów do klasy pierwszej),
- dokument wydany przez przedszkole: Informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej (dotyczy kandydatów do klasy pierwszej),
- świadectwo ukończenia trzeciej, czwartej lub piątej klasy szkoły podstawowej wraz z dokumentacją medyczną ze szkoły podstawowej,
- skrócony odpis aktu urodzenia,
- dokument potwierdzający nr PESEL (jeśli nie ma na akcie urodzenia),
- dyplomy potwierdzające szczególne osiągnięcia ucznia (na poziomie co najmniej wojewódzkim).
§6
Opłaty
- W roku szkolnym 2017/18 obowiązują następujące opłaty:
- wpisowe – 350 zł
- czesne (płatne od 1 lipca 2017 r.) – 500 zł.
- strój szkolny – cena zostanie podana w późniejszym czasie,
- ubezpieczenie – cena zostanie podana w późniejszym czasie
- cena jednego obiadu – 12 zł (raz w tygodniu obiad jest obowiązkowy).
- cena jednego śniadania – 5 zł.
- zajęcia dodatkowe lista zajęć zostanie podana w późniejszy czasie. Dodatkowe zajęcia mogą być będą dodatkowo płatne.
§7
Wnioski końcowe
- Rozmowy psychologa z dzieckiem i dyrektora wraz z wicedyrektorem z obojgiem rodziców są przeprowadzane w ustalonych terminach, podanych do wiadomości rodzicom kandydata.
- Decyzję o przyjęciu kandydata KSP dyrektor ogłasza po zakończeniu kolejnych etapów rekrutacji.
- Dyrektor może odstąpić od wykonania wybranych elementów procedury rekrutacyjnej.
skocz do systemu generowań podań -> system generowania podań