Link do systemu generowania podań – rekrutacja.liceumwmarkach.pl
I Informacje ogólne
1. W roku szkolnym
2020/21 planujemy utworzyć w naszym liceum dwie klasy. Uczniowie
mogą wybrać jeden z trzech zestawów rozszerzeń.
2. Przedmioty rozszerzane:
– jęz. angielski, jęz. polski, historia;
– jęz. angielski, matematyka, fizyka;
– jęz. angielski, matematyka, geografia.
3. Utworzenie każdego z rozszerzeń zależne jest od ilości chętnych (min. 6 osób).
4. Oprócz wymienionych rozszerzeń oferujemy zajęcia fakultatywne:
5. Uczeń obowiązkowo wybiera jeden z podanych fakultetów.
6. W przypadku dużej liczby chętnych szkoła rozważy możliwość otworzenia większej ilości klas.
7. Głównym językiem obcym w naszej szkole jest język angielski.
8. Drugi język obcy to do wyboru: język włoski (kontynuacja), język francuski (kontynuacja) lub któryś z tych języków od podstaw.
II Rekrutacja
1. Rekrutacja do Katolickiego Liceum Ogólnokształcącego w
Markach (KLO) składa się z następujących elementów:
a.
Rejestracja za pomocą szkolnego elektronicznego formularza
b.
Złożenie w sekretariacie szkoły następujących dokumentów:
–
opinia proboszcza,
– opinia katechety,
– opinia
wychowawcy klasy,
– podanie wygenerowane w szkolnym systemie
rejestracji kandydatów,
– podpisane zaświadczenia i
zobowiązania (dokumenty po wygenerowaniu przez system
rejestracyjny),
– oświadczenie o braku przeciwwskazań
zdrowotnych uczestniczenia w zajęciach z wychowania fizycznego,
–
wpłata wpisowego w sekretariacie szkoły,
– trzy fotografie.
c. test pisemny z języka angielskiego (w celu ustalenia poziomu zaawansowania kandydata),
d. rozmowa rekrutacyjna dyrektora i/lub wicedyrektora z rodzicami kandydata,
e. rozmowy rekrutacyjne z kandydatami (z dyrektorem i/lub wicedyrektorem oraz z jednym z nauczycieli szkoły),
f. złożenie kopii świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz poświadczonej przez macierzystą szkołę kopii zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty ((kandydaci, którzy złożą oryginały i spełniają warunki konieczne do przyjęcia do szkoły mają gwarancję przyjęcia do szkoły pod warunkiem, że jest wystarczająca ilość miejsc).
g. złożenie oryginałów świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty po ogłoszeniu listy przyjętych.
2. Warunki konieczne do przyjęcia:
3. Kandydatowi, który spełnia powyższe warunki konieczne, oblicza się punkty decydujące o przyjęciu do szkoły według następujących zasad:
– liczbę punktów za wynik egzaminu oblicza się według
wzoru: 0,35*P + 0,35*M + 0,3*J, gdzie P – wynik egzaminu z języka
polskiego, M – wynik egzaminu z matematyki, J – wynik egzaminu z
języka obcego.
do 100 punktów za osiągnięcia odnotowane na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej
Sposób przeliczania na punkty ocen z języka polskiego, języka
angielskiego i dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych wskazanych
przez szkołę w zależności od wybranego kierunku:
– 18
punktów – stopień celujący,
– 17 punktów – stopień
bardzo dobry,
– 14 punktów – stopień dobry,
– 8
punktów – stopień dostateczny,
– 2 punkty – stopień
dopuszczający.
Lista przedmiotów punktowanych przy rekrutacji na
poszczególne kierunki:
matematyczno-fizyczny – język polski,
matematyka, fizyka, język angielski;
polonistyczno-historyczny
– język polski, historia, wiedza o społeczeństwie, język
angielski;
matematyczno-geograficzny – język polski,
matematyka, geografia, język angielski.
Sposób przeliczania na punkty osiągnięć ucznia wymienionych na
świadectwie ukończenia szkoły podstawowej:
-świadectwo
ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem – 7 punktów
uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu
ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na
podstawie zawartych porozumień
– tytułu finalisty konkursu
przedmiotowego – 10 punktów,
– tytułu laureata konkursu
tematycznego lub interdyscyplinarnego – 7 punktów,
– tytułu
finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 5
punktów.
uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu
międzynarodowym lub ogólnopolskim albo turniejem o zasięgu
ogólnopolskim, przeprowadzanymi zgodnie z przepisami wydanymi na
podstawie art.32a ust.4 i art.22 ust.2 pkt. 8 ustawy o systemie
oświaty:
a) tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub
przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły
artystycznej – 10 punktów,
b) tytułu laureata turnieju z
przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem
nauczania szkoły artystycznej – 4 punkty,
c) tytułu
finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych
nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 3
punkty;
uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o
zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:
a)
dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – 10
punktów,
b) dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu
tematycznego lub interdyscyplinarnego
– 7 punktów,
c)
dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub
interdyscyplinarnego
– 5 punktów,
d) tytułu finalisty
konkursu przedmiotowego – 7 punktów,
e) tytułu laureata
konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 5 punktów,
f)
tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego –
3 punkty;
uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem albo
turniejem o zasięgu ponadwojewódzkim lub wojewódzkim,
przeprowadzanymi zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 22
ust. 2 pkt 8 i art. 32a ust. ustawy:
a) dwóch lub więcej
tytułów finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów
artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej
– 10 punktów,
b) dwóch lub więcej tytułów laureata
turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych
ramowym planem nauczania szkoły artystycznej –się 7 punktów,
c)
dwóch lub więcej tytułów finalisty turnieju z przedmiotu lub
przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły
artystycznej – 5 punktów,
d) tytułu finalisty konkursu z
przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem
nauczania szkoły artystycznej – 7 punktów,
e) tytułu
laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych
nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 3
punkty,
f) tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub
przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania
szkoły artystycznej – 2 punkty;
uzyskanie wysokiego miejsca w
zawodach wiedzy innych niż wcześniej wymienione, artystycznych lub
sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty
działające na terenie szkoły, na szczeblu:
a) międzynarodowym
– 4 punkty,
b) krajowym – 3 punkty,
c) wojewódzkim –
2 punkty,
d) powiatowym – 1 punkt.
W przypadku gdy
kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie z takich
samych zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych na tym samym
szczeblu oraz z tego samego zakresu, wymienione na świadectwie
ukończenia szkoły podstawowej, przyznaje się jednorazowo punkty za
najwyższe osiągnięcie tego ucznia w tych zawodach, z tym że
maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za wszystkie
osiągnięcia wynosi 18 punktów.
W przypadku przeliczania na
punkty kryterium za osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej,
w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie
wolontariatu – maksymalnie 3 punkty.
Kandydat może zdobyć do 20 punktów za rozmowę rekrutacyjną. Rozmowa składa się z dwóch części:
a. rozmowa z dyrektorem KLO lub wyznaczoną przez niego osobą
(znajomość biografii patrona szkoły bł. Bronisława Markiewicza z
materiałów wyznaczonych przez szkołę) – do 10 punktów
b.
rozmowa z nauczycielem z zakresu materiału obejmującego ogólną
wiedzę z (do 10 punktów):
– języka polskiego i historii – w
przypadku kierunku polonistyczno-historycznego,
matematyki i
fizyki- w przypadku kierunku matematyczno-fizycznym.
– matematyki i geografii- w przypadku kierunku matematyczno-geograficznego.
4 Terminarz rekrutacji:
Na podstawie § 11b ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. poz. 493 z późn. zm.) byliśmy zmuszeni zmienić ustalony wcześniej kalendarz rekrutacji.
Ten jak na teraz jest aktualny.
L. p. | Rodzaj czynności | Termin |
1 | Wygenerowanie podania w wewnętrznym systemie szkolnym stronie: rekrutacja.liceumwmarkach.pl | 12 maja -10 lipca |
2 | Rozmowy z kandydatami i rodzicami kandydatów | Zostaną ustalone telefonicznie przez sekretariat szkoły. Przewidywany termin: 29 czerwca 11 lipca |
3 | Złożenie podania wraz z koniecznymi załącznikami (możliwość przesłania elektronicznego lub złożenia osobiście z zachowaniem obostrzeń sanitarnych) | do 10 lipca do godz 15.00 |
4 | Uzupełnienie złożonych dokumentów o świadectwo ukończenia szkoły/kopię świadectwa ukończenia szkoły | Od 26 czerwca do 10 lipca |
5 | Uzupełnienie złożonych dokumentów o zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty/kopię zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty (kandydaci, którzy złożą oryginały i spełniają warunki konieczne do przyjęcia do szkoły mają gwarancję przyjęcia do szkoły pod warunkiem, że jest wystarczająca ilość miejsc). | Od 31 lipca do 4 sierpnia do godz. 16:00 |
6 | Podanie do wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do KLO oraz listy rezerwowej | 12 sierpnia po godz. 14.00 |
7 | Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty, o ile nie zostały one złożone wcześniej | 13 – 14 sierpnia |
8 | Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych | 17 sierpnia po godzinie 12:00 |
12 – 22 maja 2019 r. (do godziny 16:00) – rejestracja kandydatów za pomocą szkolnego elektronicznego formularza (na stronie Link do systemu generowania podań – rekrutacja.liceumwmarkach.pl) i złożenie w sekretariacie dokumentów, o których mowa w rozdziale II ust. 1 zasad rekrutacji dostępnych na internetowej stronie szkoły (skany wygenerowanych i podpisanych dokumentów);
19 maja 2020 r. godz. 16:00 – dzień otwarty – odwołany!;
20 – 23 maja 2020 r. – rozmowy dyrekcji z rodzicami kandydatów (godziny rozmów ustali telefonicznie sekretariat szkoły) nowe terminy zostaną ustalone indywidualnie;
6
czerwca 2020 r.
(sobota) – rozmowy dyrekcji oraz jednego z nauczycieli z kandydatami;
8
czerwca godz. 17:00 –
test poziomujący z języka angielskiego;
26
czerwca od godziny 13:00 do 30 czerwca 2020 r. –
składanie oryginału lub kopii świadectwa ukończenia szkoły
podstawowej oraz zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty
(kandydaci,
którzy złożą oryginały i spełniają warunki konieczne do
przyjęcia do szkoły – patrz zasady rekrutacji rozdział II ust. 2
– mają gwarancję przyjęcia do szkoły pod warunkiem, że jest
wystarczająca ilość miejsc).
13
lipca 2020 r. godz. 10:00 – ogłoszenie
listy kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia do szkoły;
13
– 20 lipca 2020 r.
– potwierdzenie woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginałów
świadectw i zaświadczeń o wynikach egzaminu;
21
lipca 2020 r.
– ogłoszenie listy przyjętych.
Opłaty
Link do systemu generowania podań – rekrutacja.liceumwmarkach.pl